Для
того, щоб люди знаходили щастя в своїй роботі,
необхідно три умови: робота повинна бути їм
під силу, вона не повинна бути виснажливою і її обов'язково повинен
супроводжувати успіх.
Д.
Рескін
Я переконана, що професія майстра виробничого навчання повинна
бути не лише діяльністю, а й покликанням
Сучасний майстер виробничого навчання повинен бути
всебічно розвинутим, технічно освіченим, культурним, створювати і
вдосконалювати нові виробничі технології. А головне - не тільки
передати учням знання й навички, але, перш за все, навчити здобувати їх
самостійно, адже ми працюємо на
майбутнє.
Будучи
для учнів старшим другом і товаришем, майстер виробничого навчання, насамперед,
є
їхнім наставником, керівником. А для цього необхідно володіти педагогічним тактом, суть якого полягає у
творчому умінні педагога знаходити в кожному конкретному випадкову таку лінію
поведінки, здійснювати такий підхід до учнів (слова, вчинки, тон, погляд,
жести, міміка тощо), які оберігають честь і гідність учнівського колективу,
кожного учня,
не принижуючи і
не возвеличуючи честі та гідності педагога.
Допомогти учням у їх професійному становленні, стати
справжнім фахівцем може такий педагог, який завоював авторитет у своїх
вихованців. Але не
тільки ерудицією, глибокими фаховими знаннями й уміннями. Дуже важливо володіти
також такими рисами, як справедливість, толерантність, принциповість,
людяність, єдність слова і діла.
Відомий педагог і науковець
Л.Виготський стверджував, що педагогіка повинна
орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день.
Так, життя складне і
постійно змінюється, вносить корективи. Тому педагог професійної школи
повинен мати відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної
підготовки, щоб забезпечити результативність та якість своєї роботи, допомогти відчути кожному з його вихованці
свою значущість, гідно реалізувати їх знання у цьому безмежному світі.
Саме
тому прагнення до самоосвіти та
особистісного зростання є важливим фактором формування та розвитку
професійної майстерності майстра виробничого навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар